کارگاه آموزشی سلامت دهان و دندان مادران و کودکان موسسه خیریه مهر کوثر

کارگاه آموزشی سلامت دهان و دندان مادران و کودکان موسسه خیریه مهر کوثر

کارگاه آموزشی سلامت دهان و دندان مادران و کودکان موسسه خیریه مهر کوثر 400 300 موسسه خیریه مهر کوثر

کارگاه آموزشی یک روزه «سلامت دهان و دندان مادران و کودکان» و معاینات کودکان در موسسه خیریه مهر کوثر کرج در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۹ برگزار شد.

به گزارش  واحد اطلاع رسانی موسسه خیریه مهر کوثر کرج، دکترمرضیه دقتی پور ، دکتر امین وحدتی (دستیاران تخصصی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی) و خانم سکینه جوادی(دانشجوی ترم ۱۰)  از دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی تهران در این کارگاه آموزشی یک روزه  که در محل موسسه خیریه برگزار شد، به بیان اصول اولیه بهداشت دهان و دندان برای کودکان و مادران پرداختند.

 ابتدا آموزش های لازم درباره نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای کودکان توسط دکتر امین وحدتی با استفاده از پوسترهای شماتیک سلامت دهان و دندان کودکان و ماکت دهان و مسواک  ارائه گردید.پس  از آن دکتر دقتی پور با استفاده از آموزش های تئوری و عملی (استفاده از پاورپوینت، پوستر،بروشورو و ماکت دهان و مسواک)برای مادران شرکت کننده  در خصوص تغذیه صحیح کودک و اثر آن بر دندان ها، اهمیت دندانهای شیری و دندان های دائمی، ضربه به دندانهای شیری و دائمی و اقدامات مورد نیاز، نقش والدین خصوصا مادران در ارتقای سلامت دهان و دندان  کودکان ، مباحث رفتاری و تغذیه ای سلامت دهان مادران و آموزش نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بزرگسالان مطالبی را بیان داشت .

همچنین ایشان به علل پوسیدگی دندانها و راه های پیشگیری از آن پرداخت و اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان  و انجام فیشورسیلانت و فلوراید تراپی در کودکان را بسیار با اهمیت عنوان کرد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور  ۳۹مادر و ۴۸کودک با رنج سنی ۲ تا ۱۸سال برگزار شد، علاوه برآموزش مباحث علمی ،پزشکی و  بهداشتی، معاینات دهان و دندان تمامی کودکان و  فلوراید تراپی انجام گردید. در پایان معاینات، به منظور ایجاد انگیزه خصوصا برای کودکان پکیج بهداشتی سلامت دهان شامل: مسواک، خمیر دندان، بروشور و مداد عروسکی با طرح دندان به شرکت کنندگان اهدا گردید .

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.