روز جهانی بهداشت

روز جهانی بهداشت

روز جهانی بهداشت 2560 1446 موسسه خیریه مهر کوثر

مؤسسه خیریه مهرکوثر کرج

بمناسبت روز جهانی بهداشت،باتشکر از پرسنل بخش درمان کشور یادآوری راههای پیشگیری از ویروس کرونا را بر خود واجب دانستیم.

بیماری کرونا چیست و چقدر خطرناک است؟  این یک بیماری ویروسی است که این نوع ویروس  جز خانواده بزرگی از ویروس هاست که از سرماخوردگی  تا عامل بیماری  سارس را شامل می شود.  در معمولی ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می شود، اما در مواردی باعث سندرم حاد تنفسی  یا همان سارس می شود.  نشانه های ابتلا به این ویروس در انسان تب _ سرفه _ نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

ویروس کرونا چطور منتقل می شود؟؟؟   مانند سرما خوردگی و آنفلوانزا،  این بیماری نیز از  طریق ترشحات تنفسی فرد بیمار هنگامی که او سرفه یا عطسه می کند منتقل می شود.  قطرک های پخش شده روی سطوح می نشیند و ویروس از طریق دست های دیگران به آنها منتقل می شود.  مردم هنگامی که دهان،  بینی ،  و چشمان خود را لمس می کنند به این بیماری منتقل می شوند.    ویروس جدید موجب عفونت ریه می شود وبا سرفه وعطسه همراه است.

دوره نهفتگی بیماری کرونا چقدر است،؟؟  به گفته سازمان بهداشت جهانی دوره نهفتگی بیماری تا ۱۴ روز است ولی بعضی محققان می گویند تا ۲۴ روز هم طول می کشد.

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ ۱_ دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید . ۲_ از دست زدن به چشم ،  بینی،  یا دهان خود داری کنید.   ۳_ از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.      ۴_ هنگام سرفه و عطسه دهان خود را با یک دستمال پوشانده و سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید .      ۵_اشیا و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید   ۶_ اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا بوده است، باید به پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زود هنگام باشید.

سازمان بهداشت جهانی با توجه به نقش واهمیت کادر پزشکی ( پزشکان و پرستاران و…)  محترم در بهبود و سلامت بیماران شعار امسال را به این گروه تلاشگر اختصاص داد.

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.